روش نصب ترامپولین

روش نصب ترامپولین

ترامپولین را می توان یکی از محبوب ترین و مهیج ترین لوازم ورزشی دانست که با ایجاد تحرک زیاد می تواند انرژی شما را تخلیه کند این وسیله ورزشی و تفریحی در انواع مختلف برای سنین متنوع تولید شده است که روش نصب هر کدام از آنها متنوع است در این مقاله قصد داریم...

ترامپولین به عنوان یکی از لوازم ورزشی محبوب تحرکی برای پرش و فعالیت های سنگین برای کودکان و بزرگسالان در سال های اخیر با محبوبیت بسیاری همراه شده است. که این محبوبیت باعث شده تا در خصوص برخی امور راهنمایی هایی نیاز باشد که به صورت تلفنی و یا با دفترچه راهنما امکان انجام آن نباشد. در این مقاله قصد داریم تا با توضیح مختصری در مورد روش نصب انواع ترامپولین های فنری شما مشتریان عزیز را راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

روش نصب ترامپولین های استاندارد

با توجه به اینکه بیشتر ترامپولین های موجود در بازار با طراحی بسیار مشابه یکدیگر تولید می شوند در این بند یک توضیح کامل در مورد عموم آنها می دهیم که با مطالعه آن می توان کلیات این موضوع را درک کرد اما برای راهنمایی بیشتر می توانید از انواع مدل های ترامپولین زیر به مدل مربوطه مراجعه کرده و راهنمایی دقیق تری دریافت کنید. 

با توجه به اینکه بیشتر ترامپولین ها به شکل گرد هستند و ابعادی در حدود ۱ تا ۳ متر دارند، دارای پایه های ساده هستند که به صورت پیچی می توان آنها را در جای خود نصب کرد. در بیشتر جعبه ترامپولین ها صفحه ترامپولین که به شکل آماده قرار دارد که شامل پلی پروپیلن، با فنر هایی به ساختار فلزی بیرونی متصل شده است که با رویه ابری فضای رویه کاملا نرمی را فراهم می کند. با بستن پیچی پایه ها که تعداد آن برای هر کدام از مدل ها متفاوت است تنها نصب دسته،‌شمارنده و یا توری کناری باقی می ماند که در بند های دیگر به آنها خواهیم پرداخت. 

روش نصب ترامپولین دسته دار

ترامپولین دسته دار یکی از ساده ترین انواع مدل های این وسیله ورزشی می باشد که علاوه بر موارد پایه ای دارای یک دسته n شکل و یا T شکل می باشد که به شکل مشابهی با یکدیگر قابل نصب هستند. در سری ترامپولین های دسته دار در ابتدا می بایست به شکل استاندارد ترامپولین را به صورت معکوس روی زمین قرار داده و پایه های آن را به شکل پیچی یا فشاری بسته به نوع محصول در جای خود قرار دهید. در مرحله بعدی نوبت به نصب دسته می رسد که معمولا در بخش دیواره های کناری یک بخش مجزا برای آن قرار دارد و یا در صورتی که بخش فنر ها محافظی نداشته باشد به دلخواه می توانید این وسیله را که برای حفظ تعادل به کار می رود در جای خود قرار دهید. همچنین در مدل های بسیاری که در ایران وجود دارد و تولید می شود، دسته ترامپولین به پایه ها نیز متصل می شود که پس از نصب ساده آن می توانید  به سادگی به ورزش پردازید.

روش نصب ترامپولین با شمارنده

روش نصب ترامپولین های با شمارنده نیز شباهت بسیاری به ترامپولین های دسته دار دارد که در این مرحله پس از نصب سازه اصلی ترامپولین شما می توانید دسته تایمر دار را به لبه کناری متصل کنید و سنور را بسته به نوعع آن طبق دفترچه راهنما به بدنه ترامپولین متصل کنید. در این سری محصولات با توجه به هر پرش شما بر روی ترامپولین، یک عدد روی نمایشگر نشان داده خواهد شد که این عدد در برخی مدل ها با توجه به میزان وزن وارد شده و در برخی مدل ها به صورت تصویری با حرکت شما محاسبه خواهد شد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند اما در خصوص نصب می توانید بدون هیچگونه مشکلی این ترامپولین را نصب کنید. در خصوص مصرف انرژی انواع مختلفی وجود دارد که در برخی مل های کم مصرف با اضافه کردن باتری می توان از ترامپولین استفاده کرد. برخی نیز شارژی هستند و برخی دیگر امکان اتصال به برق مستقیم شهری را دارند.  

نصب مدل های استاندارد ترامپولین ها شباهت بسیاری به یکدیگر دارد

بیشتر مدل های ترامپولین ها با شباهت بسیار زیادی از یکدیگر تولید شده اند و غالباً با ابعاد متفاوتی عرضه می شوند که باعث می شوند تنها در صورت نیاز به نصب ترامپولین برای باشگاه ها، شهربازی و مهدکودک ها کمی نیاز به راهنمایی داشته باشید. 

روش نصب ترامپولین حفاظ دار

ترامپولین حفاظ دار را پس از مدل های ساده و دسته دار می توان یکی از محبوب ترین انواع این محصولات به شمار آورد. این گروه از کالا ها به دلیل ایمنی بیشتر در بخش کناره ها که ریسک پرت شدن کودک به بیرون از ترامپولین پس از پرش را به صفر می رساند بیشتر در محیط هایی مانند مهدکودک مورد استفاده قرار میگیرد تا کودکان بتوانند با خیالی آسوده تر از این محصولات استفاده کنند. برای نصب ترامپولین های حفاظ دار در ابتدا باید صفحه را که از جنس پلی پروپیلن است به پایه های آن پیچ کنید. در ادامه ستون های توری را نیز در جای خود قرار دهید. در نظر داشته باشید که شرکت سازنده برای حفظ سلامت محصول در زمان حمل یک لایه نرم را به دور این ستون ها می کشد که شما نیز می توانید به شکل های مختلف با نگهداشتن این لایه نرم باعث به وجود آمدن ایمنی بیشتری برای کودکان شوید. در ادامه می بایست توری را با استفاده از محل های مشخص شده به ستون ها وصل کنید و در نهایت در صورتی که در بخش جای پیچی قرار داشت بسته به مدل ترامپولین ها آن را نصب کنید. در برخی از مدل های ترامپولین حفاظ دار جا کفشی و امکانات دیگری را هم شاهد هستیم که سبب می شود نظم بخش روبروی ورودی حفظ شود. از نکات مهم دیگر هنگام نصب این گروه از ترامپولین ها موقعیت قرار گیری درب است که البته با توجه به وزن این محصولات جابجا کردن آن کار دشواری نیست. ترامپولین های حفاظ دار در ابعاد مختلفی تولید می شود و بسته به تعداد کودکان می توانید مدل های مختلفی از آن را سفارش دهید. 

روش نصب ترامپولین باشگاهی

ترامپولین باشگاهی خود می تواند شامل گروه های مختلفی باشد که می توان به انواع مدل های کشی،دسته دار، چند ضلعی و ساده اشاره کرد. این گروه از محصولات با داشتن مقاومت بالاتر برای افراد با وزن بیشتری آماده استفاده هستند و سطح آنها نیز کمی سفت تر از حالت معمول است که عموما با تراکم بیشتر و ضخامت بیشتر فنر و یا استفاده از کش های ضخیم و مقاومت به انجام می رسد. در برخی از باشگاه ها با همکاری با شرکت های سازنده این محصولات، ترامپولین را درون زمین جایگذاری می کنند اما اگر تصمیم به صرفه جویی در هزینه ها داشته باشید و یا تراپولین از اولویت های شما نباشد می توانید از ترامپولین های موجود و پیش ساخته استفاده کنید که در شرایط مختلف می تواند نیاز های شما را به صورت کامل برطرف کند. 

عموم نصب ترامپولین های باشگاهی با یکدیگر مشابه است و موارد کشی و فنری با داشتن یک صفحه درون بسته بندی به همراه چند پایه به سادگی در کمتر از یک یا دو دقیقه آماده استفاده هستند. در این گروه از محصولات صفحه ترامپولین که شامل لایه پلی پروپیلن به همراه فلز نگهدارنده کناری است به صورت یکجا به دست شما می رسد (به همین دلیل است که معمولا ابعاد بسته بندی ترامپولین ها با ابعاد صفحه بسیار تشابه دارد) پس از خارج کردن صفحه و پایه ها از بسته بندی می توانید به سادگی آن را با پیچ کردن هر تعداد پایه ای که دارد نصب و راه اندازی کنید. در موارد دیگر می توان با مدل های دسته دار و یا با شمارنده اشاره کرد که در این گروه از محصولات علاوه بر این مرحله می بایست دسته و یا شمارنده را نیز به پایه ترامپولین متصل کنید که روش نصب آن در برخی مدل های کمی متفاوت است.

روش نصب ترامپولین مهدکودک

ترامپولین مهدکودک را می توان یک زیر دسته از ترامپولین های حفاظ دار در نظر گرفت که در این مدل محصولات مشتریان بیشتر به دنبال امنیت و کیفیت بالا هستند که این ویژگی در بیشتر محصولاتی که در ویکنزا موجود است به چشم می خورد، همچنین همکاران ما همواره سعی کرده اند که در محصولات تخصصی به موضوع نوع کاربری محصولات اشاره داشته باشند تا مشتریان عزیز بتوانند با آسودگی بیشتری به خرید بپردازند. ترامپولین مهدکودک عموما دارای حفاظ هایی بر روی فنر ها و یک توری در کناره ستون های کنار است که روش نصب آن در بند های بالاتر به صورت کامل توضیح داده شده است. تنها تفاوت عمده در این گروه محصولات سایز های و تحمل وزن متفاوت آن است که می توان با توجه به نیازی که دارید در میان انبوه محصولات موجود در ویکنزا انتخاب خوبی داشته باشید. همچنین در برخی شرایط و در صورتی که مراقبت های مربی مورد اطمینان باشد می توان از انواع مدل های بدون دیواره حفاظ نیز استفاده کرد که بدون شک می تواند کاربردی باشد.

روش نصب ترامپولین شهربازی

انواع ترامپولین شهربازی به دلیل تخصصی که در بخش جایگاه و تحمل وزن دارد باید توسط متخصصان ساخته شود. در ترامپولین های شهربازی عموما رویه توری پلی پروپیلن به سایز دلخواه برش داده می شود و توسط میله هایی با سازگاری محل جوش داده شده است و به واسطه فنر یا کش ها در جای خود محکم می شود که تمامی این موارد باید توسط متخصصان انجام پذیرد چراکه نیاز به تجربه در این خصوص می باشد. در ترامپولین های شهربازی عموما ارتفاع تشک بالاتر از حد معمول بوده و دسترسی تنها توسط پله امکانپذیر است. همچنین یک پایه میانی بلند برای استحکام بیشتر و در برخی موارد نصب کش های جامپینگ بزرگسالان قرار دارد که عموما هم به واسطه همین لوازم مورد استفاده قرار میگیرند تا با توجه به فاصله نسبتا زیاد تا بست های ترامپولین مقاومت و طول عمر بیشتری از خود نشان دهد. 

روش نصب ترامپولین خانگی

ترامپولین های خانگی را می توان ساده ترین این گروه از محصولات دانست که البته می تواند هر کدام از گروه های ترامپولین هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم باشد. انتخاب در این زمینه می تواند بسته به فضای منزل و محل استفاده از آن و تعداد کودکان متفاوت باشد که در این خصوص می توانید از توضیحات درون هر محصول و راهنمای خرید ترامپولین استفاده کنید. عموم مردم از ترامپولین های ساده برای محیط منزل استفاده می کنند که شامل محصولاتی با اشغال فضای کم و نصب ساده باشد و مدل های حفاظ دار به دلیل جاگیر بودن دشواری به نسبت بیشتر در نصب و جابجایی خیلی مورد تایید مشتریان در این حیطه قرار نمی گیرند. یکی از گروه های محبوب در انواع ترامپولین خانگی مدل های تاشو می باشد که در بند بعدی به اختصار توضیحاتی در خصوص نصب آن خواهیم داد.

روش نصب ترامپولین تاشو

ترامپولین تاشو را می توان یکی از خلاقانه ترین این گروه از محصولات دانست که بر خلاف مدل های ساده بسته بندی کوچک تری دارد و می توان به سادگی آن را جمع و راه اندازی مجدد کرد. این ویژگی سبب شده تا در منازل با فضای محدود و یا در صورت استفاده محدود و مقطعی نیز بتوان روی این محصول حساب باز کرد. ترامپولین تاشو دقیق نصف فضای اصلی یک ترامپولین را در قطر اشغال می کند اما ضخامت آن دو برابر است که در حمل و نقل اهمیت خاصی ندارد. به عبارت دیگر می توان این گروه از محصولات با این ویژگی ها را در صندوق خودرو و یا درون خودرو نیز به سادگی قرار داده و جابجا کرد. برای نصب این ترامپولین ها ابتدا آن را از بسته بندی خارج کرده و پس از دقت در خصوص محل قرار گیری لولای آن، ترامپولین را باز کرده به صورت معکوس روی یک سطح قرار دهید. در مرحله بعدی نوبت به نصب پایه ها می رسد که به شکل پیچی انجام می شود. پس از نصب کامل تمامی پایه ها می توانید ترامپولین را بر روی زمین قرار داده و از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در این مدل ها نیز امکان اضافه کرده دستگیره برای حفظ بیشتر تعادل وجود دارد. برای راهنمایی بیشتر و خرید دستگیره می توانید در محصولات سایر جستجو کرده یا با تلفن تماس سایت در ارتباط باشید.

روش نصب ترامپولین فضای باز

ترامپولین فضای باز عموما با در نظر گرفته عدم وجود محدودیت فضا در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار میگرد. عموم ترامپولین های این گروه می توانند قطر بیش از 2 متر داشته باشند و همچنین بهتر است با توجه به ریسک برخورد لایه ها به زمین از مدل هایی با ارتفاع بیشتر استفاده کنید که در این خصوص بیشتر شاهد ترامپولین ها با پایه U شکل هستیم که نصب نسبتا ساده ای هم دارند. از موارد مهم برای انتخاب ترامپولین فضای باز می توان به حفاظ توری اشاره کرد که عموما برای کالا هایی که از طرف ویکنزا برای این کار پیشنهاد می شود در نظر خواهد بود. برای نصب ترامپولین های فضای باز نیز می توانید از توضیحات بند ترامپولین مهدکودک استفاده کنید و طبق آن دستور العمل نصب را انجام دهید. تنها در نظر داشته باشید که محل نصب ترامپولین کاملا سفت باشد و از قرار دادن آن بر روی خاک سست و یا محل هایی که امکان دارد با توجه به بارش باران و یا آبیاری گیاهان تغییراتی داشته باشد خودداری نمایید چراکه ممکن است باعث بهم ریختگی تعادل شخص شود. 

روش نصب ترامپولین کودک

ترامپولین کودک، به صورت گرد و یا مستطیلی می باشد و روی چند پایه نصب می شود که با ارتفاع استانداردی از روی سطح زمین قرار میگیرد. این وسیله سرگرمی، تفریحی و ورزشی برای پرش و جامپینگ است که از آن در منازل خود براحتی نصب و استفاده نمایند.  امروزه ترامپولین های کودک، با طراحی های مختلف و جذاب، به عنوان یک ابزار سرگرمی و تفریح بسیار مورد علاقه کودکان قرار گرفته‌اند. اگر سایز ترامپولین را درست انتخاب کنید، ممکن است به عنوان یک راه حل بسیار خوب برای فعالیت های فیزیکی کودکان شما باشد. با توجه به اینکه عموم ترامپولین های کودک دارای حفاظ هستند می توانید با خواندن بند مربوط به آن که در بخش بالاتر از این متن قرار دارد در خصوص آن توضیحات لازم را دریافت کنید. به صورت خلاصه می توان اینطور بیان کرد که با پیچ کردن پایه های ترامپولین کودک و اضافه کردن حفاظ توری شکل ترامپولین آماده استفاده در فضایی به نسبت تخت و تراز است. 

روش نصب ترامپولین بزرگسال

ترامپولین بزرگسال در واقع می تواند ساده ترین نوع ترامپولین باشد که در شرایط استاندارد ویژگی خاصی جز موضوع مقاومت در برابر فشار و وزن ندارد. این گروه از ترامپولین ها دارای ابعاد به نسبت بزرگی هستند اما می توان حتا از ترامپولین های یک متری نیز در این خصوص بهره برد. با توجه به عدم نیاز به شرایط خاص برای ترامپولین های بزرگسالان امکان استفاده از محصولات استاندارد و ساده بازار برای این کار کاملا فراهم است. در این حال با خارج کردن ترامپولین معمولی و یا تاشو و اضافه کردن تمامی پایه ها می توان در مدت زمان بسیار کوتاه کمتر از ۲ دقیقه بسته به تعداد پایه ها، ترامپولین را نصب و آماده استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اگر قصد استفاده حرفه ای تر و یا برای کسانی که تعادل مناسبی ندارد داشته باشید، می توانید با استفاده از دسته های تی و ان شکل نیاز در این خصوص کمک بگیرید که این وسیله جانبی در برخی از محصولات به همراه ترامپولین و در برخی مواقع به صورت جداگانه به فروش می رسد و توسط یک پیچ به پایه آن متصل می شود. 

منبع :ویکنزا
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد