انواع لوازم یدکی دارت را بشناسید

انواع لوازم یدکی دارت را بشناسید

ورزش دارت به عنوان یکی از محبوب ترین و کم هزینه ترین تفریحات سالم به همراه خانواده و دوستان همواره مورد توجه بوده است. اگر قصد نصب تخته دارت در منزل یا محل کار خود را دارید برای تجربه بهتر می توانید از لوازم جانبی مختلف برای آن استفاده کنید که عموم ....

ورزش دارت به عنوان یکی از محبوب ترین و کم هزینه ترین تفریحات سالم به همراه خانواده و دوستان همواره مورد توجه بوده است. اگر قصد نصب تخته دارت در منزل یا محل کار خود را دارید برای تجربه بهتر می توانید از لوازم جانبی مختلف برای آن استفاده کنید که عموم آنها به عنوان لوازم یدکی در زمان خراب شدن یکی از قطعات دارت مورد استفاده قرار میگیرند اما می توانید برای زیبایی و تنوع نیز برخی لوازم را تعویض کنید. در نظر داشته باشید که در این مقاله به برخی لوازم تخته دارت مانند پایه و محافظ دیوار اشاره نشده و لوازم تیر دارت را پوشش داده است. در ادامه با ما همراه باشید. 

نوک (پوینت) دارت (Dart Points):

نوک دارت یکی از مهمترین لوازم یدکی در ورزش دارت است. این قطعه در ابتدای دارت‌ها قرار می‌گیرند و بعد از ضربه به هدف، به همراه دارت از تخریب جلوگیری می‌کنند. این پنچ‌ها اغلب از جنس فلزی یا پلاستیک ساخته می‌شوند.

فلایت (پر) دارت (Dart Flights):

"فلایت" یک بخش مهم از دارت هستند و در انتهای دارت قرار میگیرد. این قطعه برای کنترل پرواز دارت و تعادل آن در هوا بسیار مهم هستند. فلایت ها به شکل‌ها و طرح‌های مختلفی طراحی می‌شوند و با توجه به نوع بازیکن و شرایط مختلف می‌توانند تغییر کنند که از بخش های مهم شخصی سازی هر تیر دارتی می توان به فلایت آن اشاره کرد که انواع آن برای شما در ویکنزا موجود است.

شفت دارت (Dart Shafts):

شفت‌ها بخشی از دارت هستند که بین نوک دارت و فلایت قرار می‌گیرند. طول و نوع شفاف‌کننده‌ها می‌تواند بر اساس سلیقه و استفاده شخصی از دارت تغییر کند. شفاف‌کننده‌ها معمولاً از مواد مانند پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند و بسیاری از بازی کنان حرفه ای با رنگ مخصوص، باعث ایجاد امضای خود در تیر دارت می شوند.

کیف دارت (Dart Case):

 کیف یا کاور دارت یک جعبه یا کیف کوچک است که برای نگهداری و حمل دارت‌ها و لوازم جانبی آنها استفاده می‌شود. این کاورها معمولاً دارای قسمت‌های مخصوص برای نگهداری دارت‌ها، پوینت ها، فلایت ها و شفت ها هستند که با انواع هارد کیس و سافت کیس از ویکنزا قابل انتخاب و سفارش می باشند.

تیز کننده یا تراش دارت (Dart Sharpener):

تیغه دارت یک ابزار کوچک است که برای تیز کردن نوک دارت استفاده می‌شود. با گذشت زمان و استفاده مکرر، نوک های دارت ممکن است کند شوند و نیاز به تیز کردن داشته باشند. تیغه دارت این وظیفه را به راحتی انجام می‌دهد. پس اگر به صورت حرفه ای به این ورزش می پردازید یا طولانی مدت به این ورزش مشغول هستید این وسیله می تواند بسیار کاربردی باشد. 

دسته (گریپ) دارت (Dart Grips):

دسته دارت یک لایه از مواد گریپی روی دارت است که باعث بهبود مهارت و کنترل بازیکن در دست‌گیری دارت می‌شود. دسته‌ها با طرح‌ها و جنس‌های مختلفی طراحی می‌شوند تا بازیکنان بهترین انتخاب را برای سبک بازی خود پیدا کنند.

لوازم یدکی که در بالا به آن اشاره شدمی‌توانند به توانایی و عملکرد بازیکن در دارت کمک کنند و به ارتقاء تجربه ورزشی او کمک کنند. همچنین، با توجه به سبک بازی و ترجیحات شخصی، ممکن است به لوازم یدکی دیگری نیز نیاز داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد